HM

 

Kommentarer
Postat av: Joy Malou

Oh la la! Love it :D

2013-06-24 @ 15:41:23
URL: http://nicolinda.blogg.se/
Postat av: Joy Malou

Ett tips, för din header. Istället för att ha samma bakgrunden på headern som bakgrunden här på din blogg så kan du spara din header bild i PNG format istället för JPG och ta bort bakgrunden! Så blir det symetriskt :) För nu är det lite kantigt och headerns bakgrund går inte ihop med din bloggs.

En vän till mig tipsade mig om det förut och jag blev jätteglad över det.

Svar: haha tack! jag har försökt jätte länge att få ihop det men det gick bara inte men nu ska jag testa det !! :D
Nona

2013-06-24 @ 15:42:51
URL: http://nicolinda.blogg.se/
Postat av: Joy malou

Jag kan hjälpa dig annars om du vill :)
Först gör du allt du vill göra på vilken bakgrundsfärg som helst eller bakgrund, sen när du är klar med din design och all texter på din header och bilder.. Då går du in i lager, delete:ar bakgrunden och behåller de övre lagerna. Säg till att bakgrunden är låst när du fixar headern också! Så inte bakgrunden råkar gå in i bildernas eller texternas kanter.
Sen sparar du fotot i PNG och *inte* JPG. Tryck på OK, och du är klar.

Älskar din design. Gillar bakgrunden jättemycket!

Svar: Nu fattar jag inte riktigt kommer jag kunna ha min bakgrund?
Nona

2013-06-24 @ 16:36:51
URL: http://nicolinda.blogg.se/
Postat av: nicolinda.blogg.se

Steg 1. Först lägger du till de foton och texter du vill ha på din header. Använd dig av en vit bakgrund och låt bakgrundslagret bara låst medan du lägger till foton och texter.

Steg 2. När du är klar med din header, då raderar du bakgrundslagret. MEN du BEHÅLLER de övre lagerna, alltså fotolagerna och textlagerna..

Förstår du? :)

Svar: jag tror det :)
Nona

2013-06-24 @ 21:52:14
URL: http://nicolinda.blogg.se/
Postat av: nicolinda.blogg.se

Sen sparar du fotot i PNG! och inte JPEG :)

Svar: haha ja ! tack så mycket! ska testa det så snart så möjligt
Nona

2013-06-24 @ 22:05:29
URL: http://nicolinda.blogg.se/

Kommentera Här:

Ditt fina namn❤:


E-MAIL❤: (publiceras ej)

Your blog/site❤:

Kommentera här❤:

Trackback
Jag heter Nona Massey och är en 00 ☺. Jag älskar att skriva vilket led till en blogg som startade för ungefär 1 eller 2 år sen ☺❤. På min fridid skriver jag personligt och spelar fiol❤. Skolan går jag också i men det är inte min fritid. Jag sommarjobbar på en golfbana och deras resturang där. Jag har en stor familj som jag älskar❤. Vi är två föräldrar och sex barn med mig! :) Mina vänner älskar jag också❤. Dom tillbringar jag också en stor del av min fritid med. ☺✿♬



Min blogg