Rainbow ~ Del 1 ~ Kapitel 1


Två vargflockar, ljuset och mörkret.

En dag så gick en valp från ljuset och en valp från mörkret för att dricka vid vattenfallet som låg vid gränsen till ljuset och mörkret. Dom små varg-ungarna råka krocka med huvudena, dom ramla baklänges. Båda titta på varandra en mörka valpen ställde sig upp och snabbt och börja morra.

-Ge dig iväg ! gläfste den mörka valpen
-Vill du leka med mig? Skällde den ljusa valpen
-Nej! Sa jag, Stick

Sen sprang den mörka valpen iväg.

Valpen från det ljusa tänkte med ett litet leeende:
''Men jag som verkligen ville leka...Hihi jag springer efter...''

Den lilla ljusa valpen sprang allt vad han orkade sendan stannade han plötsligt när han såg den mörka valpen. 
 
-Vill du leka med mig nu? Gläfste han
-Neej!!! skällde den mörka lilla valpen

Sen sprang hon ännu längre in i det mörka... Den ljusa lilla valpen tänkte ''Nu ska jag allt skrämma henne.'' Han sprang efter den mörkas spår. Den lilla ljusa såg plötsligt den mörka, han smög tyst och satte sig framför den mörka vargen när hon titta bak.

-Hej! Skällde den ljusa
-Ah! vad håller du på med?!
-Blev du rädd ? Skällde den ljusa glatt
-Nej, jag är inte rädd för något!
-Du blev visst rädd! Lek med mig nu!
-Nej det blev jag inte! Men okej då!
Så hoppa hon på den lilla vargen
-Haha skällde den ljusa glatt , vad heter du?
-Karamell, Vad heter du?
-Jag heter choklad, jag! Skällde han glatt.
-Okay, Hihi.
Karamell hoppade upp på choklad. Dom hoppade runt,naffsade och rullade. Efter en stund av lekande var dom vid gränsen till de ljusa. Karamell märkte inte något förän hon hade tassen på den ljusasidan, hon blev litet rädd och hoppa bak snabbt.

-Vad är det ? Undrade Choklad
-Lever du på de ljusa ? Sa Karamell
-Ja men jag föddes på de mörka så de är därför jag är mörk fläckig. Du då ?
-Eh, jag måste gå

Karamell sprang snabbt långt in i den mörka skogen. Hon sprang så fort så att hon sprang in i konungen.

-Vad har du gjort ?! Frågade han
-Eh inget... eller ja, jag var och drack sa karamell och skratta lite.
-Gå och lägg dig, nu! Du vet att du inte får gå själv! skällde konungen
-Men snälla.
-Nej! skällde han igen
-Okej då. sa den lilla karamell och titta i marken

Också sprang iväg och la sig.
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 

 


Kommentarer

Kommentera Här:

Ditt fina namn❤:


E-MAIL❤: (publiceras ej)

Your blog/site❤:

Kommentera här❤:

Trackback
Jag heter Nona Massey och är en 00 ☺. Jag älskar att skriva vilket led till en blogg som startade för ungefär 1 eller 2 år sen ☺❤. På min fridid skriver jag personligt och spelar fiol❤. Skolan går jag också i men det är inte min fritid. Jag sommarjobbar på en golfbana och deras resturang där. Jag har en stor familj som jag älskar❤. Vi är två föräldrar och sex barn med mig! :) Mina vänner älskar jag också❤. Dom tillbringar jag också en stor del av min fritid med. ☺✿♬



Min blogg